На сьогодні у жителів багатоквартирних будинків постала задача вибирати хто буде обслуговувати їх власність. Однією з форм правління будинку, яка досить ефективно себе зарекомендувала – є ОСББ (об'єднання співвласників багатоквартирного будинку). Головною особливістю ОСББ є те, що така форма дозволяє забезпечити ефективний контроль над витратами, платежами, проводити заходи з енергоефективності, колегіально приймати рішення і втілювати їх у життя. ОСББ має можливість вибирати постачальників послуг, має змогу відмовитись від оплати неякісних послуг. Це призводить до того, що в результаті можна зменшити тарифи і значно підвищити якість обслуговування.

Прозорість видатків. Члени ОСББ мають право вимагати і отримати звіт у голови об'єднання – куди направляють кошти, які роботи зроблені, скільки це коштувало і т. д. В рамках ОСББ своєчасне проведення необхідних ремонтних робіт стає реальністю. Мешканці самі визначають першочерговість ремонтів, а керівництво ОСББ завжди швидше реагує на проблеми в будинку.
ОСББ має право здавати в оренду нежитлові приміщення, а отримані кошти направляти на утримання будинку.
Оскільки ОСББ, за визначенням, неприбуткова організація, вона звільнена від ПДВ і податку на прибуток. Це позитивно відображається на платіжному балансі будинку в цілому, і на видатках кожного мешканця. Також дане об'єднання не витрачає кошти на утримання великого штату співробітників, техніки і приміщень. Тому в тариф на квартплату закладається значно менша сума накладних витрат.
В рамках ОСББ найбільш просто і найменш болісно можна вирішити питання енергозбереження: установку систем зовнішньої теплоізоляції, енергоефективних вікон, індивідуальних теплових пунктів. 
Насправді ОСББ варте того, щоб його створити. Основні кроки створення: 
1.Важливо бажання більшості та наявність ініціативної групи з власників квартир. Варто провести попередню роз’яснювальну роботу та опитування серед майбутніх сусідів. 
2.Зібрати інформацію про будинок. Базу власників помешкань можна взяти у КП «Тепло Місто». 
3.Придумати назву ОСББ та перевірити її у Держреєстрі на предмет унікальності.
4.Підготувати Статут ОСББ, прорахувати тарифи, які дуже залежать від стану будинку, визначити місце проведення зборів.
5.За 14 днів розіслати всім запрошення на збори: або поштою рекомендованим листом, або вручити під розписку особисто.
6.Провести збори і підрахувати голоси. За новим законом «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку», заснувати ОСББ можна, якщо за нього проголосують 2/3 мешканців. Відсоток права голосу мешканця залежить від площі квартири, яку він має: чим більше квадратів – тим вагоміший його голос. Необхідно також обрати правління та голову ОСББ (кандидатури продумати заздалегідь), ревізійну комісію, затвердити тарифи.
7.Зареєструвати ОСББ у Держреєстрі як юридичну особу.
8.Розпочати діяльність: відкрити рахунки, стати на облік в ДПІ і т. ін.
Наразі в Іршаві створено одне ОСББ. Жителі багатоповерхівки на вул. Шкільна 24 об’єднались і тепер разом, спільними зусиллями співвласників дбатимуть про благополуччя свого будинку. Крім цього, вони можуть претендувати на фінансову підтримку від Фонду енергоефективності України щодо реалізації своїх енергоефективних проектів та участі в різноманітних грантових проектах.
Також на етапі створення ще одне ОСББ по вул. Шевченка буд. № 31, 33, 35.
Міська рада своїми діями буде цілеспрямовано відстоювати інтереси громади щодо створення «ОСББ» та всіляко їх підтримувати. Крім того надаються юридичні консультації, організовуються тренінги щодо процесу створення ОСББ, системи управління будинком, ведення документації тощо. 
Також необхідно врахувати і те, що депутати міськради одноголосно вирішили виділяти фінансову підтримку першочергово новим формам об'єднань власників багатоповерхівок.