?????????»?????° ?????? ???????°?????????° ???????????° ???°???°.«I have a right!» – саме так тепер вітаються школярі в Іршавському ліцеї, який бере участь в проекті GoCamp After school. GoCamp – це формат таборів для учнів, де вчителі спільно з іноземними волонтерами у доступній ігровій формі навчають дітей іноземних мов (англійська, німецька).

 

 Цього року Міністерство юстиції в рамках співпраці з GoCamp розробило програму «Я МАЮ ПРАВО!» для таборів. Фахівці Закарпатської юстиції, зокрема Товтин Владислав – спеціаліст Головного територіального управління юстиції в Закарпатській області та волонтери "Корпусу Миру" із США Tristan Joseph O'Malley та Ethan Sharf приєдналися до реалізації пілотного проекту і днями завітали до учнів Іршавського ліцею, де разом з вчителем англійської мови Мирославою Зейкан провели уроки, присвячені правам людини та протидії булінгу.

Мета проекту – спонукати молодь поважати один одного, цінувати людей, бути гідними громадянами країни. Захід був проведений двома мовами українською та англійською, що показало високий рівень міжкультурних взаємин українського та американського народів.

Із значенням слова " Bulling" та його наслідками, учнів  ознайомив начальник відділу Іршавського бюро правової допомоги Мешко Роман Олегович (колишній учень Іршавської гімназі).

Під час заходу школярі отримали загальні знання про існуючі закони і міжнародні договори, які захищають дітей, дізналися про проект «Я МАЮ ПРАВО», свої права, а також про основні причини і негативні наслідки боулінгу та ефективні способи захисту від нього. 

«Права людини не потрібно купувати, заробляти, унаслідувати, вони належать людям просто через те, що вони –  люди. Права людини не можна забрати, вони є невід’ємними», –  зауважив представник Закарпатської юстиції Владислав Товтин.

Частина завдань виконувалась англійською мовою у цікавій ігровій формі, що дуже сподобалось учням. Проведені заняття дали змогу школярам попрацювати в команді, провести час із користю, а також підвищити правову обізнаність та рівень знань іноземної мови одночасно. Діти активно обговорювали відеоролики, які висвітлюють проблему булінгу та кібер-булінгу серед молоді. А наймолодші школярі дізнались про свої права, заповнюючи «Карту прав дитини».