Основні зусилля відділу управління комунальним майном, житлово-комунального господарства та приватизації Іршавської міської ради (далі-Відділ) протягом 2023 року спрямовувалися на ефективне управління об’єктами комунальної власності на території Іршавської міської територіальної громади, здійснення організаційних заходів щодо підготовки об’єктів нерухомого майна комунальної власності до передачі в оренду шляхом проведення аукціону у відповідності до вимог чинного законодавства, забезпечення своєчасного та в повному обсязі надходження до місцевого бюджету платежів від оренди комунального майна міської ради.

Протягом звітного року Відділом, спільно з балансоутримувачами комунального майна, систематично вживалися заходи з формування переліку першого типу об'єктів комунального майна, що підлягають передачі в оренду шляхом проведення електронних аукціонів та переліку другого типу об'єктів комунального майна, що підлягають передачі в оренду без проведення електронного аукціону. Крім цього, об’єкти комунального майна включаються до відповідного переліку за заявою заінтересованої особи. Сформовані переліки подаються на розгляд комісії з оренди комунального майна Іршавської міської ради Закарпатської області (голова Васильцюн І.П.), якою проведено 16 засідань де розглянуто 37 питань, що в подальшому стали підставою для розроблення відповідних проєктів рішень виконавчого комітету міської ради. Так, комісією рекомендовано виконавчому комітету міської ради включити до Переліку першого типу об'єктів комунальної власності міської ради, що можуть бути надані в оренду через аукціон 8 об’єктів нерухомого майна та до Переліку другого типу об’єктів комунальної власності Іршавської міської ради для передачі майна в оренду без проведення аукціону – 4 об’єкти нерухомого майна. Розроблено і внесено на розгляд виконавчого комітету міської ради умови та додаткові умови оренди 12 об’єктів нерухомого майна комунальної власності та оголошення про передачу в оренду шляхом проведення електронних аукціонів 8 об'єктів нерухомого майна комунальної власності, а без проведення електронних аукціонів - 4 об'єктів нерухомого майна комунальної власності. За результатами проведення електронних аукціонів з оренди майна комісією розглянуто і внесено на затвердження виконавчого комітету міської ради 6 протоколів про результати електронних аукціонів. Стосовно об'єктів нерухомого майна комунальної власності, включених до Переліку другого типу об’єктів комунальної власності Іршавської міської ради для передачі майна в оренду без проведення аукціону, за результатом отриманих через електронну торгову систему заяв, комісією рекомендовано укласти 3 договори оренди об'єктів нерухомого майна комунальної власності

У звітному році відбулося 6 засідань комісії з відбору суб’єктів оціночної діяльності (голова – Матіко І.І.), які залучалися для проведення оцінки об'єктів комунального майна з метою визначення стартового розміру орендної плати та 6 засідань робочої групи з опрацювання документів претендента на здійснення незалежної оцінки вартості майна комунальної власності Іршавської міської ради.

Станом на 31.12.2023 року діє 92 договори оренди комунального майна, в тому числі, які укладені шляхом проведення електронних аукціонів – 46, з бюджетними організаціями без проведення електронного аукціону – 15, та 31 договір, що укладені до набрання чинності Законом України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 р. 157-IX.

За звітний період Відділом укладено 9 договорів оренди комунального майна. При цьому, 6 договоів оренди укладено за результатами проведення електронних аукціонів, а 3 – без проведення електронних аукціонів. 4 договори оренди комунального майна припинено за заявою орендарів, до одного договору укладено акт про заміну сторони договору оренди у зв’язку із реорганізацією орендаря шляхом приєднання, а до двох договорів внесено зміни у зв’язку із зміною площі об’єкта оренди.

Відповідно до особливостей оренди державного та комунального майна у період воєнного стану, за одним договором оренди надано згоду орендарю на передачу в суборенду орендованого майна на строк дії воєнного стану, збільшеного на 12 місяців, але у будь-якому разі не більше строку дії договору оренди зі збереженням цільового призначення.

Слід відмітити, що передача в оренду комунального майна здійснюється виключно через електронну торгову систему.

          Проведено 3 засідання комісії з питань виявлення, обліку та набуття у комунальну власність Іршавської міської ради відумерлої спадщини та безхазяйного майна (голова комісії - Матіко І.І.). За результатами спільної роботи Відділу з комісією з питань виявлення, обліку та набуття у комунальну власність Іршавської міської ради майна відумерлої спадщини та безхазяйного майна, до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно внесено відомості про взяття на облік міської ради безхазяйного нерухомого майна, яким є лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури – три підвісні пішохідні мости, що розташовані території м. Іршава.

          Працівниками Відділу взято участь у 8 засіданнях постійної комісії міської ради з питань управління майном і приватизації, будівництва, архітектури, інфраструктури, благоустрою, надзвичайних ситуацій та засобів масової інформації (голова комісії – Веждел А.А.) де розглянуто 142 питання.

Розроблено і винесено на розгляд виконавчого комітету міської ради 84 проєкти рішень та на розгляд сесії міської ради 20 проєктів рішень.

          Рішенням виконавчого комітету міської ради від 28.04.2023 р. № 85 «Про затвердження Положення про порядок видачі посвідчення громадянина, який проживає, працює (навчається) на території гірського населеного пункту Іршавської міської територіальної громади Закарпатської області» Відділу делеговано повноваження з видачі посвідчення громадянина, який проживає, працює (навчається) на території гірського населеного пункту Іршавської міської територіальної громади Закарпатської області. За 2023 рік Відділом видано 36 посвідчень громадянина, який проживає, працює (навчається) на території гірського населеного пункту.

          Не менш важливим питанням у системі повноважень Відділу є ведення квартирного обліку при виконавчому комітеті міської ради та обліку осіб, які потребують житла для тимчасового проживання. За 2023 р. знято з квартирного обліку при виконавчому комітеті Іршавської міської ради 4 особи,  та взято на квартирний облік 5 осіб, що потребують надання житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання. На кінець звітного року на квартирному обліку при виконавчому комітеті Іршавської міської ради перебуває 46 осіб, з яких 9 осіб – особи, що потребують надання житлових приміщень з фонду житла для тимчасового проживання (внутрішньо переміщені особи).

З 01 жовтня по 31 грудня 2023 року, в рамках щорічної перереєстрації громадян, що перебувають на квартирному обліку при виконавчому комітеті міської ради, Відділом вживалися заходи щодо уточнення облікових даних громадян, що перебувають на квартирному обліку при виконавчому комітеті міської ради.       

Відділом здійснювався розгляд звернень громадян, заяв та вживалися заходи щодо упорядкування правоустановчих документів на обєкти комунальної власності міської ради. Так, за звітний період розглянуто 237 заяв та листів фізичних і юридичних осіб.

          Постійно проводиться перевірка виконання орендарями комунального майна умов договорів оренди та у разі виявлення порушень вживаються заходи для їх усунення. З метою запобігання та недопущення порушення обов’язків, взятих на себе Орендарями при укладенні договорів оренди комунального майна, Відділом підготовлено і направлено 46 листів.

          Ведеться облік платежів за оренду комунального майна, забезпечується своєчасне нарахування та надходження коштів до місцевого бюджету. Станом на 31.12.2023 р. надходження до місцевого бюджету за оренду об’єктів нерухомого майна комунальної власності склали 2 581 518,72 грн.

На виконання вимог Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна», з метою поповнення дохідної частини бюджету громади, відділом вжито організаційні заходи щодо продажу об’єктів малої приватизації комунальної власності міської ради шляхом проведення електронних аукціонів. Так, за результатами проведення електронних аукціонів з продажу об’єктів малої приватизації, до міського бюджету надійшло 542 676 грн. та 4020 грн. – сплачені учасниками аукціонів реєстраційні внески за участь в електронних аукціонах, які відповідно до Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна» спрямовуються до бюджету органу приватизації.         

Відділ продовжує працювати над виконанням завдань, визначених положенням про Відділ та доручень керівництва міської ради.

      

Начальник відділу                            Віта ЧОРНОЛИЧАК